ett oändligt undrande..



jag bara undrar, när ska detta ta slut?
jag är så trött på detta, varje dag, varje natt.. dagarna blir bättre, men nätterna blir sämre..
När ja står i fönstret på kvällarna, kollar ju upp mot lägenheten, väntar på att snobben ska skälla.. då ska han ut på sista rundan.. Men jag hör inget, jag bara stirrar bort.. Hon sitter där hemma.. ja vågar inte tänka annat.. hon sitter där... men snart kommer någon annan bor där... Någon annan.. vart tar hon då vägen?? Ja börjar gå omvägar hem ibland, för att slippa gå där.. när ja går där, kommer ja på mig själv kolla efter henne..


Jag saknar hennes dumma kommentarer, allt skvaller, allt skit snack.. en kopp kaffe när ja var rastlös eller på väg hem från stan...  eller när ja var irriterad o behövde få ut mig allt...

Om det är någon som skulle läsa min blogg, så skriver ja just mycket om o till min mormor.. för mig fungerar det lite som terapi.. behöver få skriva av mig av mina känslor.. lätta på hjärtat.. för det är en sån fruktansvärd mardröm.. att förlora någon som man verkligen älskar..




Mormor.. alltid för evigt!!




Kommentarer
Postat av: Tess

Vi har pratat om detta Linn och det är mänskligt att vara ledsen och sörja, alla gör det olika. Att skriva är bra, fortsätt med det. Du skriver jättebra! Vi ska vara tacksamma för att vi haft varsin underbar mormor och farmor som gett oss fina minnen som vi alltid kommer bära med oss. Saknaden är enorm och vissa dagar är värre än andra, men då är det tur att vi har varandra som går igenom samma sak båda två. Är glad för att jag träffat dig. Kram, Tess

2010-10-08 @ 00:37:34
URL: http://tessansdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0